Ejercicios excéntricos de isquiotibiales reducen las lesiones

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Ejercicios excéntricos de isquiotibiales reducen las lesiones

Notapor Fisio » Sab, 05 Oct 2013, 01:12

Effect of timing of eccentric hamstring strengthening exercises during soccer training: implications for muscle fatigability.
Small K, McNaughton L, Greig M, Lovell R.
Source
Department of Sport, Health and Exercise Science, University of Hull, Hull, United Kingdom. k.small@hull.ac.uk
Abstract
The purpose of this study was to examine the effects of a field-based injury prevention exercise on eccentric hamstring strength during simulated soccer match play. Sixteen semiprofessional soccer players (age 21.3 +/- 2.9 years; height 185.0 +/- 8.7 cm; body mass 81.6 +/- 6.7 kg) completed the Soccer-specific Aerobic Field Test (SAFT90), a multidirectional 90-minute exercise protocol representative of soccer match play. Subjects performed 3 maximal dominant-limb isokinetic contractions at 120 degrees x s(-1) for concentric knee extensors (conQ) and flexors (conH), and eccentric knee flexors (eccH) before SAFT90 (t0), at half-time (t45), and immediately after the SAFT90 (t105). After baseline testing, subjects were divided into 2 groups, either performing Nordic hamstring eccentric strengthening exercises during the cool-down (CD) or warm-up (WU) of twice-weekly training sessions. After an 8-week intervention program, the baseline testing was repeated. The WU group displayed a significant increase postintervention in eccH gravity-corrected peak torque (PT) and the functional eccH:conQ ratio at t0 (p < 0.01), a significantly greater improvement compared with CD group (p < 0.05). Conversely, the CD group displayed a significant increase in both eccH PT and the functional eccH:conQ ratio postintervention at t45 (p < 0.05) and at t105 (p < 0.05), which were significantly greater increases compared with the WU group (p < 0.05). These findings indicate that the training intervention had a time-dependent beneficial effect on eccentric hamstring strength and that strength training conducted posttraining significantly reduced the negative influence of fatigue.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/19528859


Ejercicio excéntrico para isquios

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Re: Ejercicios excéntricos de isquiotibiales reducen las lesiones

Notapor ove » Mié, 21 May 2014, 19:17

Para hacer bien la excéntrica de los ham raises hay que tener unos isquios entrenados!! A mí me costaba un montón al principio, hasta que gané fuerza suficiente.
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Re: Ejercicios excéntricos de isquiotibiales reducen las lesiones

Notapor Sergio » Mié, 02 Jul 2014, 00:50

Como entrenador de rendimiento utilizo las máquinas cónicas inerciales con deportistas. La gracia de estas es que si realizas bien el ejercicio, paras el excéntrico en una 1/3 parte del tiempo y del rango en el que has hecho el concéntrico. Además de prevenir lesiones te adaptas a los cambios de dirección. Cuando tenga tiempo abriré un post sobre ello, en pubmed podréis encontrar referencias, quizás me anime con algún estudio más adelante.
https://www.youtube.com/watch?v=ozvT_WcdXrc#t=74
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