Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

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Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor Fisio » Dom, 06 Abr 2014, 01:38

Soy-Dairy Protein Blend and Whey Protein Ingestion After Resistance Exercise Increases Amino Acid Transport and Transporter Expression in Human Skeletal Muscle

Increasing amino acid availability (via infusion or ingestion) at rest or post-exercise enhances amino acid transport into human skeletal muscle. It is unknown whether alterations in amino acid availability, from ingesting different dietary proteins, can enhance amino acid transport rates and amino acid transporter (AAT) mRNA expression. We hypothesized that the prolonged hyperaminoacidemia from ingesting a blend of proteins with different digestion rates post-exercise would enhance amino acid transport into muscle and AAT expression as compared to the ingestion of a rapidly digested protein. In a double-blind, randomized clinical trial we studied 16 young adults at rest and after acute resistance exercise coupled with post-exercise (1h) ingestion of either a (soy-dairy) protein blend or whey protein. Phenylalanine net balance and transport rate into skeletal muscle were measured using stable isotopic methods in combination with femoral A-V blood sampling and muscle biopsies obtained at rest, 3 and 5h post-exercise. Phenylalanine transport into muscle and mRNA expression of select amino acid transporters (LAT1/SLC7A5, CD98/SLC3A2 SNAT2/SLC38A2, PAT1/SLC36A1, CAT1/SLC7A1) increased to a similar extent in both groups (P<0.05). However, the ingestion of the protein blend resulted in a prolonged and positive net phenylalanine balance during post-exercise recovery as compared to whey protein (P<0.05). Post-exercise myofibrillar protein synthesis increased similarly between groups. We conclude that while both protein sources enhanced post-exercise AAT expression, transport into muscle and myofibrillar protein synthesis, post-exercise ingestion of a protein blend results in a slightly prolonged net amino acid balance across the leg as compared to whey protein.


http://jap.physiology.org/content/early ... 3.abstract
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Re: Más pruebas sobre la superioridad de proteinas complejas vs whey

Notapor Fisio » Dom, 06 Abr 2014, 01:45

Recordemos sobre este asunto

Aislado de suero más rápido que hidrolizado, y ↑ absorción de leucina y bcaa

Int J Food Sci Nutr. 2009 Sep;60(6):476-86. doi: 10.1080/09637480701833465.
Plasma amino acid response after ingestion of different whey protein fractions.
Farnfield MM1, Trenerry C, Carey KA, Cameron-Smith D.
Author information
Abstract
BACKGROUND AND OBJECTIVES:

The digestion rate of proteins and subsequent absorption of amino acids can independently modulate protein metabolism. The objective of the present study was to examine the blood amino acid response to whey protein isolate (WPI), β-lactoglobulin-enriched WPI, hydrolysed WPI and a flavour-identical control.
METHODS:

Eight healthy adults (four female, four male) were recruited (mean±standard error of the mean: age, 27.0±0.76 years; body mass index, 23.2±0.8 kg/cm(2)) and after an overnight fast consumed 500 ml of each drink, each containing 25g protein, in a cross-over design. Blood was taken at rest and then every 15 min for 2 h post ingestion.
RESULTS:

Ingesting the β-lactoglobulin-enriched WPI drink resulted in significantly greater plasma leucine concentrations at 45-120 min and significantly greater branched-chain amino acid concentrations at 60-105 min post ingestion compared with hydrolysed WPI. No differences were observed between WPI and β-lactoglobulin-enriched WPI, and all protein drinks resulted in elevated blood amino acids compared with flavour-identical control.
CONCLUSIONS:

In conclusion, whole proteins resulted in a more rapid absorption of leucine and branched-chain amino acid into the blood compared with the hydrolysed molecular form of whey protein.


http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18608553

Proteina de suero y caseína más eficaces que proteina de suero + bcaa + glutamina

“The effects of protein and amino acid supplementation on performance and training adaptations during ten weeks of resistance training”

1) Placebo con 48 gramos de carbohidratos

2) 40 gramos proteina de suero + 8 gramos de caseína

3) 40 gramos proteina de suero + 3 gramos de bcaas + 5 gramos de glutamina

Los resultados se analizaron mediante DEXA (absorciometría de energía dual por rayos x), y 1RM en press de banca y prensa. Los resultados en masa magra y masa libre de grasa resultaron en una ganancia solo en el grupo proteina + caseína.

Suero + Caseina = +1.9 kg.

Suero + Bcaa + Glutamina = -0.1 kg



Caseina, suero y soja superior a suero


Protein Blend Ingestion Following Resistance Exercise Promotes Human Muscle Protein Synthesis

High-quality proteins such as soy, whey, and casein are all capable of promoting muscle protein synthesis postexercise by activating the mammalian target of rapamycin (mTORC1) signaling pathway. We hypothesized that a protein blend of soy and dairy proteins would capitalize on the unique properties of each individual protein and allow for optimal delivery of amino acids to prolong the fractional synthetic rate (FSR) following resistance exercise (RE). In this double-blind, randomized, clinical trial, 19 young adults were studied before and after ingestion of ∼19 g of protein blend (PB) or ∼18 g whey protein (WP) consumed 1 h after high-intensity leg RE. We examined mixed-muscle protein FSR by stable isotopic methods and mTORC1 signaling with western blotting. Muscle biopsies from the vastus lateralis were collected at rest (before RE) and at 3 postexercise time points during an early (0–2 h) and late (2–4 h) postingestion period. WP ingestion resulted in higher and earlier amplitude of blood branched-chain amino acid (BCAA) concentrations. PB ingestion created a lower initial rise in blood BCAA but sustained elevated levels of blood amino acids later into recovery (P < 0.05). Postexercise FSR increased equivalently in both groups during the early period (WP, 0.078 ± 0.009%; PB, 0.088 ± 0.007%); however, FSR remained elevated only in the PB group during the late period (WP, 0.074 ± 0.010%; PB, 0.087 ± 0.003%) (P < 0.05). mTORC1 signaling similarly increased between groups, except for no increase in S6K1 phosphorylation in the WP group at 5 h postexercise (P < 0.05). We conclude that a soy-dairy PB ingested following exercise is capable of prolonging blood aminoacidemia, mTORC1 signaling, and protein synthesis in human skeletal muscle and is an effective postexercise nutritional supplement.
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Re: Más pruebas sobre la superioridad de proteinas complejas vs whey

Notapor Fisio » Dom, 06 Abr 2014, 01:50

Un posible mecanismo que ya expliqué hace 4 años

http://www.muscleblog.es/2009/10/protei ... nzimatica/
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor ove » Dom, 06 Abr 2014, 19:37

¿No sería suficiente con mezclarla con leche?
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor Fisio » Dom, 06 Abr 2014, 22:46

ove escribió:¿No sería suficiente con mezclarla con leche?


Sí, dudo que meter más tipos de proteina sea muy significativo una vez que tienes esa combinación.
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor nick74 » Lun, 07 Abr 2014, 10:49

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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor nick74 » Lun, 07 Abr 2014, 12:57

Despues de esto me surgen varias dudas:
¿Será también más anabólico mezclar distintas fuentes de aislado de suero/caseína/huevo? Viendo el aminograma de distintas marcas varían siempre y además en el suero, también varía el porcentaje de las fracciones de las proteícas (me imagino que también sucederá lo mismo con la caseína y el huevo).
Por otro lado ¿Mezclar suplementos de proteína de carne (suponiendo que sólo lleven carne y no hidrolizado de colágeno) con suero, caseína, huevo sería positivo? Los Bcaas son determinantes en la síntesis de proteínas, especialmente la leucina (todos ellos presentes en gran cantidad en el suero, caseína y huevo), pero ¿y la carne? (me refiero a los suplementos de esta) tiene pocos Bcaas. ¿Existe algún porcentaje que indique qué cantidad de cada aminoácido (esencial y no esencial) es necesario para realizar este proceso o eso varía en cada individuo?
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor Fisio » Lun, 07 Abr 2014, 23:13

nick74 escribió:Despues de esto me surgen varias dudas:
¿Será también más anabólico mezclar distintas fuentes de aislado de suero/caseína/huevo? Viendo el aminograma de distintas marcas varían siempre y además en el suero, también varía el porcentaje de las fracciones de las proteícas (me imagino que también sucederá lo mismo con la caseína y el huevo).
Por otro lado ¿Mezclar suplementos de proteína de carne (suponiendo que sólo lleven carne y no hidrolizado de colágeno) con suero, caseína, huevo sería positivo? Los Bcaas son determinantes en la síntesis de proteínas, especialmente la leucina (todos ellos presentes en gran cantidad en el suero, caseína y huevo), pero ¿y la carne? (me refiero a los suplementos de esta) tiene pocos Bcaas. ¿Existe algún porcentaje que indique qué cantidad de cada aminoácido (esencial y no esencial) es necesario para realizar este proceso o eso varía en cada individuo?


Yo no creo que añadir más cosas a una curva formada por suero y caseina vaya a aportar mucho más.
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor nick74 » Jue, 10 Abr 2014, 09:18

Otro método para medir la calidad de las proteínas da como "vencedora" a la proteína de la leche frente al aislado y concentrado:
http://www.fonterra.com/wps/wcm/connect ... OD=AJPERES
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Re: Nuevamente proteinas completas superiores a proteina de suero

Notapor Fisio » Jue, 10 Abr 2014, 23:11

nick74 escribió:Otro método para medir la calidad de las proteínas da como "vencedora" a la proteína de la leche frente al aislado y concentrado:
http://www.fonterra.com/wps/wcm/connect ... OD=AJPERES


La única medición válida del anabolismo de una proteina es la báscula. El resto son cortinas de humo de las compañías de suplementos y los artículos científicos que financian, con surrogate endpoints para confundir a la gente. Si lo único que hay que hacer en los estudios es pesar a la gente y medir su porcentaje de masa magra y grasa. Es muy sencillo, por eso no quieren hacerlo y están llenando de humo todo, que si mTOR, que si FSR... cosas que la gente no entiende, pero que a la gente le hace sentirse cool.
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