HMB

Nutrición, suplementos, ciencia del deporte

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Notapor Fisio » Mié, 04 Sep 2013, 00:54

HMB: ciencia, experiencias y marcas
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Re: HMB

Notapor Fisio » Sab, 08 Mar 2014, 00:52

Ojo con esto:

HMB en forma de ácido libre (no el típico HMB que es una sal).

The effects of 12 weeks of beta-hydroxy-beta-methylbutyrate free acid supplementation on muscle mass, strength, and power in resistance-trained individuals: a randomized, double-blind, placebo-controlled study

Studies utilizing beta-hydroxy-beta-methylbutyrate (HMB) supplementation in trained populations are limited. No long-term studies utilizing HMB free acid (HMB-FA) have been conducted. Therefore, we investigated the effects of 12 weeks of HMB-FA supplementation on skeletal muscle hypertrophy, body composition, strength, and power in trained individuals. We also determined the effects of HMB-FA on muscle damage and performance during an overreaching cycle.
Methods

A three-phase double-blind, placebo- and diet-controlled randomized intervention study was conducted. Phase 1 was an 8-week-periodized resistance-training program; Phase 2 was a 2-week overreaching cycle; and Phase 3 was a 2-week taper. Muscle mass, strength, and power were examined at weeks 0, 4, 8, and 12 to assess the chronic effects of HMB-FA; and assessment of these, as well as cortisol, testosterone, and creatine kinase (CK) was performed at weeks 9 and 10 of the overreaching cycle.
Results

HMB-FA resulted in increased total strength (bench press, squat, and deadlift combined) over the 12-week training (77.1 ± 18.4 vs. 25.3 ± 22.0 kg, p < 0.001); a greater increase in vertical jump power (991 ± 168 vs. 630 ± 167 W, p < 0.001); and increased lean body mass gain (7.4 ± 4.2 vs. 2.1 ± 6.1 kg, p < 0.001) in HMB-FA- and placebo-supplemented groups, respectively. During the overreaching cycle, HMB-FA attenuated increases in CK (−6 ± 91 vs. 277 ± 229 IU/l, p < 0.001) and cortisol (−0.2 ± 2.9 vs. 4.5 ± 1.7 μg/dl, p < 0.003) in the HMB-FA- and placebo-supplemented groups, respectively.
Conclusions

These results suggest that HMB-FA enhances hypertrophy, strength, and power following chronic resistance training, and prevents decrements in performance following the overreaching.


No me gusta, y me mosquea, que no pongan datos tan básicos como calorías o proteínas.

http://link.springer.com/article/10.100 ... ltext.html
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Re: HMB

Notapor Sergio » Sab, 08 Mar 2014, 01:16

Si agregas a Jacob Wilson en Facebook verás que le han preguntado sobre el tema y aparentemente la ingesta de proteína era alta. Lo interesante del estudio es que se hizo con gente entrenada utilizando periodización diaria ondulatoria, osea que les dieron buena caña aplicando una buena periodización. La diferencia es tan significativa que me cuesta creerlo, así que ya veremos. De todos modos, poco tardarán las compañÍas en sacar esta versión del HMB..
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Re: HMB

Notapor Fisio » Sab, 08 Mar 2014, 03:26

Siempre hay que esperar réplica por otro grupo, especialmente cuando el resultado es demasiado fantástico para ser cierto y tamaños pequeños. Y eso que hicieron algo que no se suele hacer: un HPLC de la muestra. Porque una forma de manipular un estudio es dar la prote del sponsor vs prote subestandar con un bajo %. Entre otras 400.
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Re: HMB

Notapor Sergio » Dom, 09 Mar 2014, 02:21

Comentario de Lyle a Jacob Wilson en su Facebook, no se le escapa una:

Lyle McDonald Quick reality check: do you actually believe that the supplement group gained nearly 15 lbs of muscle while losing 10 lbs of fat in 12 weeks? Honestly. A result no drug can provide and you think that's what actually happened?

Because I don't believe it for a fucking second. Whey protein or not, those are impossible results.

Y la réplica:
Jacob Wilson Lyle thanks for your feedback bud. I think the key thing to remember is that 1. Its lean mass, not muscle mass. That refers to everything thats not fat. Including glycogen and water. 2. Diet was controlled by a registered dietitian. 3. All of the sessions were supervised by an investigator to ensure full range of motion and proper execution of the lifts . 4. William Kraemer in 2009 in the journal of Medicine and Science in sports and exercise, the highest impact journal in our field found the group on HMB gained 9 kg or 19.8 lbs of LBM over 12 weeks time without an overreaching and taper cycle. 5. In addition Paul Cribbs data found over 5 kg or 11 lbs in 10 weeks in bodybuilders with just whey protein. 6. Our subjects were lifting up to 40, 000 lbs in a single workout, with up to 200, 000 lbs per week at points in the study. 6. We selected a a group of clear responders to training. In fact it took us a whole semester to select the type of population that could endure this type of extreme training stimulus. 7. UNLIKE most studies we TAPERED the individuals, which we know a 2 week taper in ncaa athletes can increase muscle fiber size by 16 % based on Costills data. Thus, the taper alone would have glycogen supercompensated subjects, increased intramuscular water, and driven up lean mass by at least a few lbs.


Bienvenidos al circo de la ciéncia :P
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Re: HMB

Notapor Fisio » Dom, 09 Mar 2014, 02:47

Sergio escribió:
4. William Kraemer in 2009 in the journal of Medicine and Science in sports and exercise, the highest impact journal in our field found the group on HMB gained 9 kg or 19.8 lbs of LBM over 12 weeks time without an overreaching and taper cycle.

5. In addition Paul Cribbs data found over 5 kg or 11 lbs in 10 weeks in bodybuilders with just whey protein.



Venga, voy a contribuir. Las referencias usadas para apoyar su tesis:

1) el trabajo de Cribb es sobre una muestra de 13 personas tras 6 dropouts que no aparecen por ningún lado en el paper, que hay diferencias basales favorables al grupo intervención, 250 kcal extra en el grupo intervención, que Paul Cribb trabaja para ASN, que no hubo HPLC del whey y la caseína, y que en qué cabeza cabe que exista semejante diferencia con proteínas que se encuentran ambas en la leche? El trabajo de Cribb contradice los estudios de FSR con caseina de Tipton que sugieren similar respuesta anabolica, y los de Boirye, que sugieren mayor captación leu/phe con caseína.

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15570142

2) el trabajo de Kraemer: el grupo intervención no tomó solo HMB, también tomó arginina, taurina y glutamina (hidratación?) + no veo los valores basales del grupo intervención y el grupo control en el paper. Al grupo de control se le administraron aminoácidos no esenciales (10 g of glycine, 11.5 g of alanine, 1.5 g of glutamic acid, and 1.5 g of serine). De todos modos 9 kilos en 12 semanas no hay cabeza que se lo crea y se debe a un cúmulo de artefactos (sujetos que llevaban 6 meses sin entrenar, grupo isonitrogenado a base de NEAAS...), azar por bajo tamaño muestral, etc.

Son sus costumbres. Seleccionar participantes, llamar lean mass al agua, aleatorizar participantes hasta que sale un grupito con todos los valores basales ventajosos, dejar datos clave sin publicar, comparadores, si isonitrogenados, a base de NEAAS, si sale mal el estudio no lo publican y lo repiten hasta que salga lo que buscan manipulando todo lo manipulable.
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Re: HMB

Notapor Fisio » Dom, 09 Mar 2014, 03:32

Y por eso hace años que no escribo de suplementos y rendimiento deportivo en Muscleblog. Porque me cansé de tanto rollo.
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Re: HMB

Notapor Sergio » Lun, 10 Mar 2014, 12:28

No me he podido resistir. Le he puesto tu comentario "de parte de un amigo que no usa Fb"

Aqui la respuesta:
Jacob Wilson: Thanks Sergio. (1) Paul Cribbs data disagrees with Boires data because Boire measured "whole body protein synthesis" of which muscle is only a small fraction. In other words whole body tells us very little and is for the most part not relevant. (2) Paul Cribbs data is consistent with several studies including Stu Phillips lab who found that whey stimulated far greater protein synthesis in whey vs. casein both at rest and during exercise. Tang, Jason E., et al. "Ingestion of whey hydrolysate, casein, or soy protein isolate: effects on mixed muscle protein synthesis at rest and following resistance exercise in young men." Journal of Applied Physiology 107.3 (2009): 987-992. (3) With Kraemers data, the addition of taurine and arginine have never been demonstrated to be highly anabolic, making their addition a mute point. (4) As far as Kraemers methods of randomizing groups, considering he is the top publishing scientist in strength research I think he knows how to do that. In particular the bottom line is that there were no differences between groups at baseline in any relevent variable including age, weight, lean body mass, fat mass, or strength and diet was controlled. And regardless, the bottom line is one of the groups gained nearly 19.6 lbs of lean mass, which is greater than my study and demonstrates human potential for growth. (5) going back to my study. bottom line is if you take a group of high responders to resistance training , expose them to up to 200,000 lbs of total training volume weekly, periodize their weights, sets, reps, and exercises, and give them perfect nutrition and they are going to make huge gains. thats the bottom line, and our study clearly, clearly demonstrated that fact
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Re: HMB

Notapor Fisio » Mar, 11 Mar 2014, 00:54

Consistencia una mayor FSR y ganar 5 kilos en 10 semanas vs caseina? Consistencia ninguna. Vamos, ni de coña. Y peor: la cantidad de dropouts y el propio autor del estudio admite que el estudio tiene riesgo de attrition bias. Lo de Kraemer sin replicar... el resto de estudios de HMB que daban positivo eran realizados por Nissen, que casualmente tiene patentes en el tema y Scott Connelly propietario de MET-Rx que vende HMB en varios productos.

The
Journal of Applied Physiology has regretfully omitted a conflict
of interest disclosure, which was provided by the author at the time of
submission. The conflict of interest disclosure states as follows: Dr. Steven
Nissen is a professor at Iowa State University, which owns the patents related
to HMB. In addition, Dr. Nissen is the CEO of Metabolic Technologies, Inc.,
which is the licensee of the HMB patents. HMB is the subject of part of the
meta-analysis.


Así que los propietarios de las patentes hacen estudios y casualmente aumenta la masa muscular. Y cuando los hacen los que no poseen las patentes, casualmente no aumenta masa muscular

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/11599506


El estudio sponsorizado de ASN que dice que su proteina gana 5 kilos respecto a caseina es consistente con el resto de estudios sponsorizados, como el estudio de ZMA de Victor Conte que decía que aumentaba la testosterona. Y cuando se replicó el estudio, resulta que no. Como los italianos del ácido D aspártico. Y cuando se replicó el estudio con valores eugonadales, tampoco. Como los de óxido nítrico de la empresa de Ed Byrd, MRI, que lanzó el oxido nítrico. Cuando se replicó, resulta que nada de nada. Como Stanko, investigador de piruvato, también dice que funciona. Y, casualmente, posee las patentes pertinentes. Llevo escuchando estas historias desde el cell-tech 1.0.
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Re: HMB

Notapor Sergio » Mar, 11 Mar 2014, 01:31

En cuanto a efecto ergogénico, todo lo que no sea la creatina y la cafeína...
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